Home | Seizoen columns | Van oud naar nieuw

Van oud naar nieuw

Vrijdag 01 Februari 2013

Het was even wennen aan het idee: een nieuw logo en een nieuwe naam. Je denkt terug aan het ontstaan van het oude logo, ook toen met veel inzet en creativiteit ontworpen. Dat was 1979. En wat is er in die tussenliggende jaren veel gebeurd. Zowel privé, zakelijk als maatschappelijk. Een wereld met zoveel meer snelheid, mensen, media, design, materialen en vervoer. Overal ontwikkelingen. Het aanbod van wat er te koop is wordt almaar groter, keuzes worden steeds moeilijker. 

Trekt de natuur zich daar iets van aan? Alles lijkt in al die jaren onveranderd gebleven. De dieren, de planten, de bomen. Natuurlijk ontwikkelen zij zich, passen zichzelf aan nieuwe omstandigheden aan, of worden gefokt of gekweekt om rassen en soorten te verbeteren. 

Toch tonen mijn Friese Paarden zich nog net zo krachtig en sierlijk als vroeger. Net als de notenbomen, berken- en beukenbomen in mijn tuin. Ooit door ons geplant en onderhouden, zijn ze alleen nog maar groter, mooier, belangrijker geworden. Geven ze na zoveel jaren nog meer karakter aan mijn tuin en omgeving. Functioneren ze als blikvanger, schaduwplek en rustpunt.

Bomen plant je voor het leven. En voor het nageslacht.

De boom die het oude, maar ook weer ons nieuwe logo karakteriseert, is de Parrotia Persica. Deze boom heeft een prachtige bast en habitus, bloeit in de winter, loopt mooi uit in het voorjaar, geeft prachtig blad in de zomer en een geweldige herfstkleur. Een echte vier seizoenenboom, in ons nieuwe logo gesymboliseerd door de 4 seizoenskleuren en een vrolijker, uitbundiger silhouet.

Een eigentijds en uitdagend logo, passend bij de eigentijdse visie van ons bedrijf.